Evaluación Integrada de pensamiento crítico y conciencia ciudadana como competencias ATC21s en Costa Rica y en Japón
Competency-based learning in elementary education requires the integrated instruction of multiple competencies. Because of its inherent complexity, the assessment of such instruction poses significant challenges. This study presents the results of instructional and assessment experiences implemented...
Main Author: | Mena Araya, Aarón Elí |
---|---|
Format: | Online |
Language: | Spanish |
Published: |
Universidad de Costa Rica
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/49067 |
Similar Items
-
Nuestra América y el pensar crítico: fragmentos de pensamiento crítico de Latinoamérica y El Caribe /
by: Gruner, Eduardo
Published: (2011) -
Educación, ética de la liberación y comunidad: Comentarios a partir del pensamiento de Lev Vygotsky y Paulo Freire
by: Gómez Torres, Juan Rafael, et al.
Published: (2019) -
Pensamiento crítico en educación /
by: Ducoing Watty, Patricia
Published: (2011) -
El pensamiento crítico en la teoría educativa contemporánea / Critical thinking in contemporary educational theory
by: Morales Zúñiga, Luis Carlos
Published: (2014) -
Fundamentos curriculares de la ciudadanía en un estado neoliberal: el caso de Sistema Educativo Costarricense / Curriculum fundamentals of the citizenships in a neoliberal state: the case of the Costa Rican Educational System
by: Toruño Arguedas, César
Published: (2010)